درباره دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

تاریخ تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج:   

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سال 1363 با تلاش شبانه‌روزی مسئولان، استادان و کارکنان دلسوز خود و بدون کمک مالی از جانب نهادهای دولتی، تنها با تکیه بر شهریه‌های دانشجویان تأسیس شد و کار خود را با 7 رشته‌تحصیلی و استفاده از 25 مدرس حق‌التدریسی و 500 دانشجو در باغی که اینک (آموزشکده سما خواهران می‌باشد) آغازکرد.

ریاست واحد کرج:        

در حال حاضر جناب آقای دکتر رامین حاجی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج می باشند که از شهریور ماه 81 مسئولیت این واحد دانشگاهی را بعهده دارند. 

رتبه واحد کرج در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی:  

واحد کرج دارای رتبه جامع می باشد که در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فقط تعداد محدودی از واحدهای دانشگاهی حائز این درجه می باشند .

تعداد دانشکده‌ها، مراکز و گروه‌های آموزشی مستقل واحد کرج:        

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دارای 11 دانشکده و 1 آموزشکده عالی و1 آموزشکده فنی 1 مجتمع آموزشی می باشد که عبارتند از : دانشکده ادبیات و علوم انسانی - الهیات و ادبیات عرب - پرستاری و مامایی - تربیت بدنی - مدیریت و حسابداری - دامپزشکی - علوم پایه - حقوق و علوم سیاسی - فنی و مهندسی - کشاورزی و منابع طبیعی روانشناسی  - آموزشکده عالی سما و آموزشکده فنی نظرآباد، مرکز آموزشی هشتگرد.           

تعداد رشته‌ها و مقاطع تحصیلی:   

واحد کرج و موسسه های وابسته دارای 160 رشته تحصیلی در مقاطع دکتری تخصصی، دکترای حرفه‌ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی پیوسته و ناپیوسته می‌باشد.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد